Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

Blockchain Konsolu PlayTable

Dünyanın Ilk Blockchain Konsolu PlayTable

Potansiyeli yüksek bu yeni platforma gün geçtikçe çok daha fazla ortağın eklenerek oyunlarını çıkaracakları düşünülüyor.

Dijital ve fiziksel masaüstü oyunlarının avantajları ve dezavantajları vardır.

Bir tanesi kolay kurma ve toplama avantajına sahipken diğerinin fiziksel zevki bambaşkadır ve dijital ortamda taklit edilemez. Bu iki dünyanın en iyi özelliklerini birleştirip en kötü özelliklerim dışarı atmak uzun zamandır oyuncuların ve oyuncak üreticilerinin rüyası olmuştur. PlayTable artık bu rüyayı gerçekleştirmek istiyor.

Android tabanlı masaüstü oyun tableti olan PlayTable, gücünü blockchain ve RFID teknolojilerinden alıyor. Gerçek dünyadaki oyuncakları dijital dünyaya aktaran tablet Şimdiye kadar rakiplerinin yaklaşamadığı bir çok alanda başarıya ulaşıyor.

Blok Party firması tarafından geliştirilen 24 inçlik PlayTable, 1080p’lik çoklu dokunmayı destekleyen bir ekrana ve bataryasız bir gövdeye sahip. Dokunmatik ekranlı bir tablete göre daha düşük güçlü olan bu cihaz Ethereum blockchain sistemine olan bağı sayesinde oyuncak tabanlı dijital etkileşim deneyimini bir üst seviyeye taşıyor.

Figürler oyuncu verilerim depolamanın dışında tablet üzerine koyulduğu anda ekrandaki oyunun gerçek karakterleri haline geliyorlar. Taktik kart oyunu Battlegrıd ile yapılan gösteride ejderha oyuncağı ekranın üzerine koyulup hamlesini fiziksel olarak yaptırmanız sayesinde oyunun içine gırmıs oluyor. Tablet, figürün hareketlerini takip ediyor ve olası hamleleri belirtiyor, üzerine bir de saldırı efektleri gösteriyor. Bunların hepsi figürler ya da kartlarda yer alan RFID etiketleri sayesinde mümkün oluyor ve ekranın altındaki sensörler her seyı takip edebiliyor.

Bu oyuncaklara hayat veren sistemin asıl parladığı nokta ise tabletin Ethereum blockchain ile olan bağlantısından kaynaklanıyor. Her bir RFID etiketinin kendi girdisine sahip olduğu sistemde internet bağlantısı olduğu sürece dünyanın farklı yerlerinden oyun verilerine ulaşmak mümkün oluyor.

Figürleri takas etmenin ve hem dijital hem de fiziksel olarak sahip olmanın sınırı olmayan sistemde, isteyen herkes favori oyuncağına bir RFID etiketi yapıştırarak oyuna dahil edebiliyor.

Firmalar için de isleri kolaylaştıran bu sistem sayesinde, Blok.party’nin dediği şekilde, yapılastırılmıs deneyimler sunmak mümkün hale geliyor ve satısın ardından da ürünleri geliştirmenin önü açılıyor.

Bir oyuncağın üzerine takip etiketi koyulduğu anda bu figür sonsuza dek orijinal sahibine, yani fabrikasına bağlanıyor. Üreticinin hangi oyuncağın kim tarafından sahıplenildiğini görebildiği bu sistemde fiziksel parçanın sahibi, bu parçayla neler yapılabileceğine karar verme yetkisine sahip oluyor ve dilerse oyuncağı kiralayabiliyor ya da satabiliyor. CEO Jimmy Chen bu konuda: “Sahiplik sistemi oldukça ilgi çekici çünkü yazılım hakkında genel olarak düşündüğümüzde insanlar gelip bir IP’den yazılımı kiralıyorlar.

Blockchain ile birlikte neredeyse bir çift sahiplik sistemi söz konusu. Sahip istediği gibi kişiselleştirme yapabiliyor ve sonsuz derecede benzersiz bir ürünü ortaya çıkarabiliyor. Bu durum başka bir sistemle kesinlikle mümkün değil.”

Platformun erken destekçileri arasında klasik masa oyunlarından Settlers of Çatan ve Ticket to Ride yer alıyor. Potansiyeli yüksek bu yem platforma gün geçtikçe çok daha fazla ortağın eklenerek oyunlarını çıkaracakları düşünülüyor.

Blok.party, bu donanımı, daha doğrusu deneyimi ortaya çıkarırken oyuncuların sadece var olanı oynamalarını değil kendi oyunlarını üretmelerini de teşvik ediyor. Yaratıcılıklarını serbest bırakan oyuncuların arkadaşlarıyla birlikte istedikleri evreni ortaya çıkararak eğlencelerini katlamaları bekleniyor.

CEO Chen’in açıklamasında şunları söylüyor: “Çocuklar gerçek dünyada oyunlarını oynarken Elsa ve Darth Vader’ın iki farklı dünyadan geldiği gerçeğine dikkat etmiyorlar. Onlara göre, ikisi de aynı fiziksel dünyada bir arada. Biz de tam olarak PlayTable ile bu yaklaşımı destekliyoruz.

Kendi figürünüzü 3D baskı alarak oyuna dahil edebilirsiniz. Bu figür kendiniz bile olabilirsiniz! Karakterlerinizle savaşa gidebilir, farklı özellikler kazandırabilir ve istediklerinizi yapabilirsiniz.”

PlayTable, sadece 16GB’lık depolama alanına sahip versiyonunda ön sipariş için 350 dolarlık bir fiyat etiketiyle şu an bir hayli popüler olan Nintendo Svvitch’ten bile daha pahalı durumda. Cihazın tam olarak satışa çıktıktan sonra hedeflenen 600 dolarlık fiyatı ise şimdikinden daha da yüksek. Çok iyi oyun konsollarının çok daha düşük fiyatlarda istediği satış rakamlarına ulaşamayıp başarısız oluşlarına birlikte şahit olduk.

Blok.Party, PlayTable’ın kapsamlı donanım setinin, onu daha tipik konsollardan ayırmaya yardımcı olacağını umuyor. Su sıçramasına karşı dayanıklı ve küçük çocukların inanılmaz seviyelere ulaşabilen saldırgan tavırlarına dayanabilecek güçlendirilmiş cam dokunmatık ekranı, bu tıp bir oyun aracı için kritik öneme sahip olarak yerini alacak. Yerel olarak 1 -8 arası oyuncuyu aynı anda destekleyen PlayTable, çevrimiçi olarak diğer PlayTable oyuncularıyla oyunu dilediğiniz gibi sürdürmenize imkan sağlıyor.

PlayTable, kaderi oyuncular ve oyun yapımcılarının ellerinde olarak yakında piyasaya sunulacak.

Özel bir Android olan PlayTable OS üzerine şu an var olan dijital oyunların ne kadar kolay entegre edileceği bu kaderde muhtemelen kritik bir rol oynayacak. Büyük bir oyun kütüphanesi oluşturulabilirse ve sürekli masa oyunu oynayan kişiler donanıma ilgi gösterirse PlayTable yükselebilecektir. Oyunları entegre etme işlemi eğer zahmetli ve uzun sürecek olursa maalesef oyun donanımı sektöründe yıllardır yaşanan durum tekrar yaşanacaktır ve PlayTable endüstriden silinecektir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Güvenlik Kodu * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.