CALL OF DUTY BLACK OPS 4 BETA

Ünlü bir deyim vardır’papaz her gün pilav yemez” diye, bilirsiniz. Kişinin sürekli aynı şeyi yapmaktan sıkılacağını, değişiklik istediğini dile getiren bir deyim. Ne zaman yeni bir CallofDuty duyurusu görsem bu deyim aklıma geliyor ama her sene de saf gibi gidip oyunu alıyorum. İkinci Dünya Savaşı konseptin- den bunalmış bir insan olarak “Kesinlikle almaya­cağım!’diye inat ettiğim CallofDuty: World War bile aldım, oynadım saatlerce.

Bu sene daha heyecanlıydım tabii. Dürüst olayım, Black Ops’u Modern Warfare serisinden daha iyi buluyorum, bunda Black Ops /Гп’ш baya­ğı büyük bir etkisi var. Hem çoklu oyuncu mo- dundan, hem de hikâye modundan zevk aldığım en son CallofDuty oyunu olsa gerek Black Ops II. O yüzden de beklentilerim doğal olarak fazlaydı; Treyarch, Infinity Ward dağıldıktan sonra gü­venebildiğim tek Cali of Duty geliştiricisi olarak kaldı çünkü. Fakat betanın tam olarak da tadını çıkarabildiğimi söyleyemem.

İki oyunun en iyileri

Her şeyden önce Black Ops 4’ün uzun bir süreden sonra jetpack’lerin olmadığı,’boots-on- the-ground’dediğimiz mekaniklere sahip, ancak gelecek temalı olan bir Cali ofDuty olduğunu belirtmekte fayda var. Şahsen jetpack, duvarda koşma gibi mekaniklerin Cali ofDuty gibi hızlı bir oyuna yakıştığını düşünsem deTreyarch hem oyun modlarını düşünerek hem de çoğunluğun dileğini yerine getirerek böyle bir oyun yapmaya karar vermiş, fena da bir seçim olmamış, özellik­le silahların vuruş hissiyatıyla birleştiğinde oyun aşın derecede Black Ops İt yi anımsatıyor.

Tabii Black Ops lirde ki diğer özellikleri de çöpe attıkları manasına gelmiyor bu. Aşırı derecede Destin/yi anımsatan ‘specialist’ sistemi bazı değişikliklerle birlikte Black Ops 4’de de bulun­makta. Herhalde bu değişikliklerin en önemlisi her specialistln artık belirli bir görevi olmasını sağlayan ve oyunu biraz’Него Shooter’dediği­miz türe sürükleyen yeni birincil ve ikincil yete­nek sistemi olsa gerek. Birincil, ana yeteneğiniz Overvvofch’taki ulti’niz gibi; işlevi önemli ve etkili, tekrar dolma süresi bayağı uzun, ikincil yete­neğiniz de yine seçtiğiniz specialist’e bağlı bir özelliğe sahip ve tekrar dolma süresi daha kısa. Treyarch’ın Cali of Dut/ yi daha taktiksel ve odaklı yapmaya çalışması gerçekten güzel ancak oyun­cu kitlesinin ne kadarı buna uyum sağlayabilir bilmiyorum. Betada oynadığım maçlarda en çok kullanılan specialist’ler Ruin, Battery ve Fireb- reak gibi daha saldırı odaklı olanlardı ve ben Overwatch’ta da yaptığım gibi burada da şifacı diyebileceğimiz Crash’le oynadım bol bol.

Treyarch’ın Cali of Dut/yi daha taktiksel yap­ma çalışmalarının en büyük adımlarından bir diğeriyse serinin klasiği haline gelmiş can barsız oynanışı atıp herkese 150 can puanı vermiş olması ve canınızın şırınga aracılığıyla elle doldu­rulması zorunluluğu. Benim en çok korktuğum değişiklik buydu. CallofDuty’yl hızlı oynanışı yüzünden Battlefielf ın yerine tercih ediyordum yıllardır, bunun oyunu yavaşlatmasından korku­yordum. Ancak şırıngayla can doldurma oyunun hızını ve akışını bozmayacak bir şekilde eklen­miş. Olayı daha da taktiksel yapan şeyse bunu yapabilmek için el bombasından feda etmek zorunda kalmanız.

Oyunu oynayıp seviyenizi art­tırdıkça isterseniz şırınga yerine başka özellikler de koyabiliyorsunuz ancak oyunun başında size verilen seçenek şınnga ve CallofDuty gibi hızlı, maçı kazanmanızın scorestreak’lere bağlı olduğu bir oyunda bunu feda edip el bombası ya da herhangi başka bir özelliğe geçiş yapmak işi zorlaştırıyor. Bununla birlikte Cali of Dut/nln en can sıkıcı olayı olan’el bombası spam’lama’ya da elveda etmiş olduk.

Oynanış olarak bazı sıkıntılar doğal olarak var tabii. Bazı silahların ve özelliklerin gereğinden fazla güçlü ya da güçsüz olması, maçlarda her­kesin aynı specialistl seçebilmesi gibi betada olabilecek sıkıntılar bunlar. Ama oyunun genel oynanışı ve hissiyatı gayet iyi. Oyunun asıl sıkın­tıları teknik kısımlarda.

Ne demek stabil 60 fps değil?!

öncelikle bu kısma başlamadan bir şeyi be­lirtmek istiyorum, CallofDuty betalarına Black Ops Шеп beri katılıyorum ve Cali of Dut/\er\n betalarda nasıl performanslar gösterdiğine dair gayet iyi bir bilgi birikimim bulunmakta. Ve Black Ops4’ün betasında “beta olduğundan öyledir” diyerek geçiştirilmemesi gereken sıkıntılar var.

Betayı 3 farklı platformda oynadım: Playstati­on 4, Xbox One ve PC. CallofDuty yi tanıyorsanız bu serinin konsolda daha büyük olduğunu ve yapımcıların da oyunu genellikle konsolları düşünerek yaptığını bilirsiniz. Ancak bu sene, en azından betada durum biraz farklı ve suçlusunun yine konsollar olduğunu düşünüyorum. Evet, Xbox One X ve PS4 Pro’ya patlıyor kabak.

Oyunun Playstation 4 versiyonu görsel olarak bu nesilde “kabul edilebilir’diyebileceğimiz bir şekilde geliyor ancak ana menüden itibaren oyunun hantallığını ve donmalarını hissede­biliyorsunuz. Oyun içinde ara sıra yaşanan fps düşüşleri de pek hoş bir tat bırakmıyor damakta. İkinci haftasında ilk işim betayı Xbox One’da de­nemek oldu ve oyunun daha sağlam bir şekilde çalıştığını gördüm. Ancak bu sefer de görsellik bu neslin başındaki Xbox One oyunlarını anımsatır derecedeydi. Çözünürlüğü o kadar düşürmüşler ki her şey çamur gibi görünüyor desem yeridir.

Komik bir şekilde, en düzgün deneyimi en bek­lenmedik platform olan bilgisayarda aldım. Treyarch ve Веепох oyunu bilgisayara aşırı bir titizlikle port etmiş. Bilgisayarımın’ortalamadığından dolayı kon­solda görmeye alıştığım akıcı 60 fps’ye ulaşamadım ancak orta/yüksek grafik ayarlarında 60 fps+ almayı becerebildim. Bu sene oyunun Battle.net’te olmasın­dan kaynaklı olduğunu düşünüyorum biraz, Blizzard platformunda vasat bir PC portu bulundurmak iste­miyor olabilir:)

Peki diyeceksiniz şimdi ‘yahu kardeşim bu daha beta, olur öyle şeyler’diye. Ben de bu kısma girme­den önce belirttiğim şeyi tekrar belirtmek istiyorum, 4-5 yıldır her CoO betasına katılıyorum. Her oyunun betada nasıl çalıştığını gördüm ve açık ara farkla Black Ops 4 bu konuda en kötüsüydü. Bir konsol oyuncusu olarak ben de betadan olduğunu düşünmek istiyo­rum ama önceki tecrübelerime de dayanarak kendimi maalesef inandıramıyorum. Bu sene, tuhaf bir şekilde, Cali ofDuty oynamak istiyorsanız PC versiyonunu tercih etmeniz daha mantıklı olacak gibi görünüyor.

Fakaaaaat, daha beta aşaması bitmiş değil, önü­müzde hâlâ bir Blackout (CallofDutyn\n battle royale denemesi) betası bulunmakta. Belki bu geri dönüşleri alıp düzeltmek için çaba sarf ederler diye olumlu şeyler düşünmek istiyorum ancak değil bir ayda, tam oyunun çıkışına kadar bile düzeleceğini sanmıyorum. Herhalde konsol versiyonu daha kötü olan ilk Cali of Duty olarak adını tarihe geçirecek Black Ops 4. Seneye de Infînity Ward yapıyordu değil mi? Ooooofff, off…

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Güvenlik Kodu * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.