Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

Lawbreakers

Her zaman söylemişimdir; Quake III Arena’dan sonra üretilen online FPS’ler bir türlü istediğimi veremedi. İsteklerimin ba­şında tabii ki hız yer alıyordu. Öyle otuz saat koşup, bir sağ bir sol yapıp, minik reflekslerle ateş etmek oldum olası bana ters gelmiştir. Online FPS dediğin hızlı olacak, düşmanı tam öldürdüm derken, bir anda gözden kaybola­cak… Uzun lafın kısası, Quake Champions da olmasa oynayacağım online FPS kalmamış! Lavvbreakers ise yapımcısı ile ön plana çıkan oyunlardan birisi. Neden mi? Çünkü Gears of War’ı tasarlayan Cliff Bleszinski’nin elinden çıktı da ondan. Hoş, bir seriyi muazzam yapan aynı ekip, bambaşka bir projede çuvallayabilir ama yine de Bleszinski kayda değer bir şahıs. Oyun içi görüntülerine ve de videolarına bakanlar grafik kalitesini net bir şekilde görmüşlerdir ki bu güzelliğin arkasında Unreal Engine 4 bulunuyor.

Efendim bu güzide oyunumuz piyasadaki diğer iki arkadaşa nazaran ziyadesiyle hızlı. Yazımın başında da belirttiğim üzere, Quake III Arena’ya yakın bir hızdan bahsediyoruz. Nitekim harita üzerinde toplanacak pek bir şey bulunmuyor. Yani silahlar önceden belirlenmiş durumda. Bu da bizi sınıflara yöneltiyor. Lavvbreakers’da 9 sınıf ve 18 farklı karakter bulunuyor. Her sınıfın kendisine özel bir silahı, farklı yetenekleri ve “ulti” diye tabir ettiğimiz büyük bir gücü bulunuyor. Sınıfları tam anlamıyla oynamak biraz vakit alıyor. Fakat oyunculuk söz konusu olduğu zaman Lavvbreakers’da günümüz oyuncularının pek de alışık olmadığı havada asılı kalarak ateş etme mekaniği söz konusu.

Önümüze serilen haritalar gerçekten geniş ama daha önemlisi kontrol ettiğimiz karak­ter ile haritaların her noktasını yaşayabiliyor olmamız. Hemen her karakterin haritanın genel geçer yapısını etkilemeyi başaran özellikleri bulunuyor. Kimisi jump pack ile yükseğe sıçrıyor, kimisi attığı kanca ile oradan oraya sıçrayabiliyor. Anlayacağınız bu oyunda yer çekimine karşı yapacağımız hareketler, içerisinde bulunduğumuz durumları büyük oranda değiştirebiliyor. Silahların oyuna olan etkileri ve kullanımlarını öğrenmeye vakit harcamak, yani bir nevi kendilerine alışmak da büyük önem arz ediyor. Demem o ki oyunu bir bütün olarak ele aldığımız zaman, muazzam bir atmosfere sahip, kaliteli bir ürün resmi ortaya çıkıyor.

Yine de de Lavvbreakers’ın bazı sorunları da yok değil. Öncelikle oyunda daha fazla sınıf olması gerekiyor gibi hissettim. Sunulan sınıfların özellikleri arasında da kesinlikle bir denge kurulması gerekiyor. Pek tabii daha fazla harita da gerekiyor.

Lawbreakers kesinlikle kötü bir oyun değil ama diğer bir taraftan da piyasadaki online FPS’lerden çok daha farklı bir konumda. Hakkında çok konuşulacak ama deneyim etmeden de fikir sahibi olmanın zor olduğu bir yapım.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Güvenlik Kodu * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.