WORLD OF WARCRAFT BATTLE FOR AZEROTH

WORLD OF WARCRAFT Sizi bilmiyorum ama Legiori a veda edesim gelmiyor benim. Hem ardından gelecek olan şeyin birkaç ay önce sırt sırta sa­vaşmış iki tarafın birbirini yiyecek olması olduğunu bildiğimden hem de… hem de Legion güzeldi be! Warcraft Aften beri Blizzard’ın ilmik ilmik dokuduğu Burning Legion hikâyesi sona erdi, kolay mı? Azeroth’un gelmiş geçmiş en güçlü silahlarını kuşandık üstelik bunu yaparken. Ashbringer’ınızı, Doomhammer’ınızı özlemeyecek misiniz şimdi? Şahsen ben diğer silahlar kadar bilindik ve efsane olmasa da Fangs of Ashamanelmi şimdiden özledim bile.

Neyse, çok dolanmadan konuya geleyim: Aze- roth yaralı durumda arkadaşlar. Hem de çok fena şekilde. Daha önce de kabuğunu patlattık, kıtaları ayırdık, Deathvving alemleri yarıp dengesini boz­du falan ama bu sefer durum daha da ciddi. Böğ­rüne saplı bir kılıç var Azeroth’un. Sargeras’ın kılıcı. Geçtiğimiz haftalarda yeni eklenen görevlerle bu kılıcın saplı olduğu yarayı güzelim silahlarımızı feda ederek biraz iyileştirdik. Ancak çok daha acil bir müdahaleye ihtiyacı var Azeroth’un. O yüzden n’apıyoruz? Hayır, dur! Bırak o meşaleyi, ağacı yak­mak niye işe yarasın, manyak mısın? Dur dedim!

Haydaaa… Yandı güzelim Teldrassll! Neyse, artık birlik olup… Ne? Alliance da misilleme olarak Undercity’ye mi saldırmış? Brilll mi yıkmışlar?

Ne diyordum? Hah, Azeroth’u iyileştirmemiz gerek. Fakat onun yerine (nedense) topyekûn savaşa giriyoruz birbirimizle. Horde diyor’Alliance bu Azerite’ı ele geçirmemeli!’, Alliance diyor’Hor- de bunu kesin silah olarak kullanır şimdi!’, ikisi de suçu birbirine atıp çocuk gibi didişiyorlar yani.

Ha, bu arada Azerite demişken, o da Azeroth’un yaşam özü aslında. Sargeras’ın kılıcı saplandıktan sonra dünyanın dört bir yanında baş göstermeye başlıyor. Güçleri bir acayip. Dokunanın algısını açıyor, zihnini berraklaştırıyor; feci keskin silahlar yapıyorlar, delinmez ve geçilmez zırhlar kuşanı­yorlar. Normal madenlerin çok ötesinde bir etkiye sahip. Bizim için asıl önemiyse başka ama: Geriye kalan tek tük aklı selim karakterden biri olarak Azeroth’u iyileştirmek için kullanıyoruz onu.

Silahlar gitti dedim ya, onun yerini’Heart of Azeroth’adında bir madalyon alıyor. Bizzat Aze- roth tarafından bize bahşedilen bu madalyon biz artifact power toplar gibi Azerite topladıkça topladığımız bu güçleri Azeroth’un kendisine geri aktarıyor. Ha, tabii bir yandan da güçlendikçe güç­leniyor. Gücü arttıkça da’Azerite Armor’dediği- miz zırh parçaları çeşitli özellikler kazanıyor. Şim­dilik bu zırh parçaları başlık, omuzluk ve göğüs zırhı olmak üzere üç tane. Açılacak özellikleri de Tler set bonuslanna ve Legendary/Artifact özellik­lerine benzetiyor Blizzard. Bu önemli, zira artıkTier set diye bir kavram yok BFA itibariyle. Onun yerine bu Azerite ArmoKa yüklenecek Blizzard.

Adalarda ışıksızım

BM’nın ilginç yanların birisi ek paket lansma- nında duyurulmuş özelliklerin bir kısmının çoktan oyuna eklenmiş olması. Mesela şu noktada aktif olarak oynuyorsanız Allied Race konseptinden haberdarsınızdır. BFA süresince bu müttefik ırklara dört tanesi daha eklenecek: Mag’har orkları ve Dark Iron cüceleri çıkışta direkt servis edilirken, Kul Tiras İnsanları ve Zandalar trolleri için muhte­melen büyük yamaları beklememiz gerekecek.

Hem Kul Tiras hem de Zandalar adalardan oluştuğundan iki tarafın da denizcilikle haşır neşir olmasına şaşmamak lazım. Bu da bizi ‘Island Expedition’, yani Ada Seferleri’ne getiriyor. Bu bir nebze daha ilginç ve yeni bir konsept. özellikle Blizzard’ın yeni teknolojileri her pakette daha da geliştirerek kullandığı düşünülürse oldukça he­yecan verici, çünkü haritalanmamış adaları keşfe çıkacağımız bu modda dinamik, yeni bir yapay zekâ sistemi kullanılıyor. Gözü grubun tankından başka bir şey görmeyen at gözlüklü NPC’Ier ye­rine grubun en tehlikeli ismini bulup etkisiz hale getirecek, önce şifacıyı indirecek ve sizi “Yahu bunun ardında gerçek oyuncu falan olmasın?* diye şüpheye düşürecek bir yeteneğe sahip bu yeni yapay zekâ. Şaka yapmıyorum, böyle yolda yürürken hoplayıp zıplamaya varıncaya kadar bil­diğiniz oyuncu davranışlarını aynen sergiliyorlar. Ben betada’Yanlışlıkla PvP versiyonuna mı girdim acaba ya?’diye şüpheye düştüm zira (PvP ve daha zorlu versiyonları da mevcut). Adaların her seferinde farklı, rastgele yaratılacak düşmanlar ve ortamlara sahip olduğu da düşünülürse bir nevi kısa süren akıllı mini-zindan gibi olacaklar.

Ada sahillerinde kapışmak yetmezse bir de Warfront sistemi var BFA’nın büyük sistemleri ara­sında. Bir bölgeyi 20 kişilik ekiple gidip Warcraft’ ın kökenleri olan gerçek zamanlı stratejilere benzer şekilde ele geçirebiliyorsunuz. Üstten bakmalı, tıklamalı olarak olmasa da kaynak toplayıp birim

ürettirmek, ordularınızla hedefleri ele geçirmek açısından gayet GZS’yi andırıyor hakikaten. Bir de buradan toplayabileceğiniz, kademeli olarak gelişen, güçlenen zırhlar var ki evlere şenlik.

Battlefor Azeroth’un kalanı standart, bildiğimiz ve artık her ek pakette alıştığımız kısımlardan oluşuyor. Bir sürü yeni zindan var -ki betada dene­diğim birkaç tanesinden özellikle Waycrest Manor ve Freehold’a bayıldım. Titanlann EskiTannlar’ı esir tutup üzerlerinde deney yaptıkları bir karanti­na mahzeni var. Bundan ve G’huun’dan yola çıka­rak zaten bir yerden sonra fraksiyonlar arasındaki savaşın tam teşekküllü bir Eski Tanrılar içeriğine evrileceğim’ tahmin etmek çok da zor değil. Zaten Azshara da 8.11n baş kötüsü olarak karşımıza çıkacak diye de duyurmuşlardı BlizzCon’da.

Yine de her şeye rağmen BFA’nın içeriğinin ön­ceki ek paketlere göre zayıf kalacağı endişesi ya­kamı bırakmıyor. Alfanın ilk halinden bu yana geri bildirimleri dinleyip düzeltmeler yapmış olsalar da, mesela bütün sınıf ve speclerin güncelleme­sinin BFA çıkışına yetişmiyor olması Blizzard’dan alışık olmadığımız bir durum. Bugüne kadar’hazır olduğunda’oyun çıkartan Blizzard sanki bu sefer biraz acele ediyor, oyun tam olarak pişmemişken önümüze koyuyor gibi bir korkum var. Umarım paket çıktığında hep beraber ne kadar yanıldığı­ma gülüyor oluruz. Zira Legion gibi bir başyapıt­tan sonra vites düşürmeyi hiç istemem.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Güvenlik Kodu * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.